بهترین راه جلوگیری از بارداری در دوران قرنطینه کرونا چیست؟

اخیرا صندوق جمعیت سازمان ملل، گزارشی ارایه داد مبنی بر این که اگر دوران قرنطینه ناشی از بیماری کرونا در دنیا بیشتر از ۶ ماه طول بکشد، در این بازه زمانی، به دلیل مشکلات ناشی از قرنطینه حدود ۴۷ میلیون خانم از دسترسی به وسایل جلوگیری از بارداری محروم می‌مانند.

این مساله باعث ۱۰ میلیون بارداری ناخواسته می‌شود. به تبع، سقط جنین به صورت قانونی یا غیر قانونی هم افزایش پیدا می‌کند و مشکلات زیادی را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد.

گزارش دیگری هم منتشر شد که به دلیل مشکلات دوران قرنطینه، یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های کاندوم در دنیا به نام شرکت کارکس در مالزی که ۲۰ درصد از کاندوم جهان را تولید می‌کند، ظرفیت تولیدش به نصف کاهش پیدا کرده است. این مساله، مشکلاتی را در سطح جهانی ایجاد می‌کند و به تبع آن، بارداری‌های ناخواسته اتفاق می‌افتد.

کشور ما نیز در معرض این مشکل قرار دارد و ممکن است بارداری‌های ناخواسته در نتیجه این موضوع، اتفاق بیفتد.

برای جلوگیری از این موضوع و این که کمترین خطر متوجه خانم‌ها شود و نیازی نباشد که آنها از قرص‌های ضد بارداری دارای عارضه استفاده کنند، می‌توان از روش پیشگیری تقویمی استفاده کرد.

پیشگیری تقویمی به این شکل محاسبه می‌شود که در خانم‌هایی که طول دوره عادت ماهانه ثابتی دارند، ۱۸ روز از تاریخ پریود بعدی کم می‌کنیم و ۱۱ روز هم کم می‌کنیم. این دو عدد، دوره خطر بارداری هستند.

در این دوره، سکس باید با استفاده از وسیله پیشگیری انجام شود و خارج از آن، حتی اگر وسیله پیشگیری هم وجود نداشته باشد، احتمال بارداری پایین می‌آید.

بعضی از خانم‌ها طول دوره پریود منظمی ندارند و طول دوره آنها گاهی بلند و گاهی کوتاه می‌شود. روش محاسبه در مورد این خانم‌ها به این شکل است که ما از کوتاه‌ترین دوره عادت ماهانه‌شان مثلا ۲۵ روز، ۱۸ روز کم می‌کنیم که عدد ۷ به دست می‌آید و از بلندترین دوره عادت ماهانه‌شان هم که مثلا ۳۶ روز است ۱۱ روز کم می‌کنیم که عدد ۲۴ به دست می‌آید. از روز شروع عادت ماهانه تا روز هفتم هیچ خطری برای بارداری وجود ندارد.

از روز هفتم تا روز بیست و چهارم دوره خطر محسوب می‌شود و از روز بیست و چهارم به بعد، هیچ خطری برای بارداری وجود ندارد. در دوره هفتم تا بیست و چهارم از وسایل پیشگیری مثل کاندوم که بی خطر است باید استفاده کنند و خارج از آن هم بدون کاندوم می‌توان رابطه داشت و احتمال بارداری به حداقل ممکن می‌رسد.

 

مطالب مرتبط: 

راهنمای روابط جنسی در دوران کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *