آیا باید قبل از ازدواج، آزمایش ایدز و هپاتیت بدهیم؟

یکی از مواردی که جای آن در آزمایش‌های ازدواج خالی است، آزمایش‌های مربوط به HIV و هپاتیت است. البته، خود ما می‌توانیم به‌صورت داوطلبانه به همراه کسی که قرار است با او ازدواج کنیم، این آزمایش‌ها را انجام دهیم.

 

با افزایش روابط جنسی قبل از ازدواج، یکی از سوالات مهمی که برای مردم ایجاد شده این است که چگونه می‌توانیم قبل از ازدواج متوجه شویم که همسر آینده‌مان، HIV یا ایدز دارد یا خیر؟

دکتر علی شیخ الاسلامی؛ سکس تراپ و مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان در این فایل صوتی پاسخ این سوال را داده است.

 

 

می‌توانید در ادامه، متن این فایل صوتی را بخوانید:

یکی از مواردی که جای آن در آزمایش‌های ازدواج خالی است، آزمایش‌های مربوط به HIV و هپاتیت است. البته، خود ما می‌توانیم به‌صورت داوطلبانه به همراه کسی که قرار است با او ازدواج کنیم، این آزمایش‌ها را انجام دهیم.

با توجه به این که در جامعه ما گاهی اوقات، روابط جنسی قبل از ازدواج تجربه می‌شود و همچنین، با توجه به این که آموزش‌های لازم در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها به افراد داده نمی‌شود و ممکن است آنها رفتارهای سالم جنسی نداشته باشند، بهتر است قبل از ازدواج، یک سری آزمایش‌های تکمیلی از جمله آزمایش هپاتیت و HIV را برای اطمینان‌بخشی به خودمان و دیگری انجام دهیم. با انجام این آزمایش‌ها اگر فرد، مبتلا به این بیماری‌ها باشد مشخص می‌شود و اقدامات لازم قبل از ازدواج صورت می‌گیرد.

اگر هم دو طرف سالم باشند که خیال‌شان راحت می‌شود و می‌توانند با اطمینان بیشتری ازدواج کنند و روابط جنسی امنی داشته باشند.

یکی از دغدغه‌های افراد این است که نکند اگر پیشنهاد آزمایش دادن را مطرح کنم به طرف مقابل بربخورد و حتی از ازدواج منصرف شود.

در چنین مواردی توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهیم زندگی سالمی داشته باشیم و با اطمینان زندگی خود را شروع کنیم، اهمیتی به ناراحت شدن او ندهیم. کسی که حاضر نیست این اطمینان‌بخشی را به‌طور کامل برای طرف مقابل فراهم کند، قطعا در زندگی مشترک نیز چالش‌های زیادی خواهد داشت. پس چه بهتر که قبل از آغاز زندگی، این چالش به وجود بیاید.

به‌طور کلی، ما هم باید از طرف مقابل انتظار این اطمینان‌بخشی را داشته باشیم هم این که اگر طرف مقابل به ما پیشنهاد انجام این آزمایش‌ها را داد، با روی باز استقبال کنیم و کمک کنیم که او، با اطمینان کامل وارد زندگی مشترک شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *