آیا نگرانی از فیزیک جنسی دغدغه ای واقعی است؟

یکی از دغدغه های مردان نگرانی نسبت به فیزیک جنسی خود و سایز آلت تناسلی شان است. اکثرا این نگرانی را دارند که سایز مناسبی نداشته باشد و به همین دلیل همیشه دنبال راهی برای این هستند که بتوانند طول و قطر آلت تناسلی خود را افزایش دهند. این نگرانی با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن فیلمهای پورنوگرافی و همچنین با تبلیغات وسیعی که شرکتهای تولید کننده محصولات بلند کننده آلت می کنند افزایش بیشتری یافته است و نسبت مردانی که از فیزیک جنسی خویش رضایت ندارند بیشتر شده است.

اما واقعیت چیست؟

تحقیقات زیادی در سالهای اخیر روی این موضوع صورت گرفته است و در بسیاری از این تحقیقات به این اضطرابها و نگرانی های مردان توجه ویژه شده است. در حالیکه زنان ۸۵ درصد از اندازه و نسبت اندام تناسلی همسر خویش رضایت دارند، حدود ۴۵ درصد مردان فکر می کنند اندازه آلت تناسلی انها کوچک است. این افراد نگرانی زیادی در این زمینه دارند و اکثرا دنبال راههایی برای بلند تر کردن آلت تناسلی خویش هستند.

در مطالعه گسترده ای در سال ۲۰۱۴ در آمریکا مشخص شده است که آلت تناسلی مردانه در حالت معمولی و شل طولی بین ۷ تا ۱۰ سانتیمتر دارد و محیط آلت نیز در این حالت بین ۹ تا ۱۰ سانتیمتر است.

در حالت نعوظ اندازه آلت تناسلی بطور متوسط بین ۱۲ تا ۱۶ سانتیمتر با میانگین حدود ۱۲٫۹ سانتیمتر می باشد و محیط آلت نیز در حالت نعوظ حدود ۱۲ سانتیمتر است.

در یک مطالعه مروری دیگر در سال ۲۰۰۵ نیز که ۱۶ مطالعه مختلف در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده بود متوسط طول آلت تناسلی در حالت شل از ۶٫۹ تا ۹٫۸ سانتیمتر و در حالت نعوظ از ۱۱٫۸ تا ۱۴٫۴ سانتیمتر به دست آمده بود.

روش اندازه گیری طول الت تناسلی چگونه است؟

به دو روش می توان طول آلت تناسلی را اندازه گرفت. در یک روش فرد در حالیکه روی صندلی نشسته است خط کش را تا انتهای کشاله ران فشار می دهد و سپس اندازه الت را مشخص می کند.

در روش دیگر که بیشتر استفاده شده و بصورت ایستاده انجام می شود فرد خط کش را بالای آلت و روی استخوان پوبیس لگن خود که بالای انتهای آلت قرار دارد، گذاشته و فشار می دهد و سپس طول آلت را اندازه می گیرد.

نکته ای که وجود دارد اینکه از منظر دید هنگامی که یک مرد از بالا به آلت خود نگاه می کند انرا در مقایسه با کسانی که از روبرو یا کنار می بینند کوچکتر درک می کند و این باعث کاهش اعتماد به نفس و نگرانی فرد در مورد نسبت اندازه آلت خود با دیگران می شود.

زنان در این باره چه فکر می کنند؟

یکی از نکاتی که به غلط در ذهن مردان قرار دارد این است که آنها فکر می کنند زنان از آلت های با اندازه بزرگ خوششان می آید و لذت می برند. در یک مطالعه گسترده روی زنان در سال ۲۰۱۵ میلادی خلاف این موضوع اثبات شد. در این مطالعه به زنان ۳۳ آلت تناسلی در اندازه و سایزهای مختلف نشان داده می شد و خواسته می شد تا سایز مطلوب خود را انتخاب کنند. رنگ آلتهای تناسلی در این مطالعه آبی در نظر گرفته شده بود تا تاثیری در انتخاب افراد نداشته باشد. اکثریت زنان آلتهایی با اندازه ۱۲٫۷ تا ۱۵٫۲ سانتیمتر را انتخاب کرده بودند. از نظر قطر نیز اکثریت آلتی با دور محیط ۴٫۸ اینچ یا ۱۲ سانتیمتر را انتخاب کرده بودند.

در این مطالعه مشخص شد زنان به آلتهای بلند یا با قطر بیشتر رغبتی ندارند و غلط بودن این نظریه در ذهن مردان اثبات گردید.

نگرانی مردان نسبت به آلت تناسلی خود واقعی است؟

با توجه به نگرانی که مردان نسبت به اندازه آلت تناسلی خود دارند و همچنین پیگیریهایی که برای جراحی آلت تناسلی یا استفاده از ابزارها یا داروهایی برای بلند تر کردن آلت تناسلی دارند، یک مطالعه به بررسی دقیق این موضوع پرداخته و مشخص شد از ۶۷ مردی که با تصور کوتاه بودن آلت تناسلی به دنبال عمل جراحی بودند هیچ یک اندازه غیر طبیعی آلت تناسلی نداشتند و اندازه آلت ایشان در محدوده طبیعی بود.

همچنین نگرانی دیگری که مردان دارند کاهش اندازه الت تناسلی با افزایش سن می باشد. این موضوع نیز در مطالعات مختلف رد شده و افزایش سن هیچ تاثیری بر اندازه آلت تناسلی ندارد. از جمله در یک مطالعه در عربستان مشخص شد که اندازه آلت تناسلی با افزایش سن تغییر چندانی که از نظر آماری معنی دار تلقی شود ندارد.

یکی دیگر از تصورات غلط نیز این می باشد که چاقی باعث کوتاهی آلت تناسلی می شود. تحقیقاتی نیز در این زمینه انجام شده و مشخص کرده اند که چاقی باعث تغییر اندازه آلت تناسلی نمی شود بلکه چربی که بین پوست و استخوان پوبیس لگن تجمع می کند باعث کوتاهتر دیدن آلت می شود ولی در اندازه کلی آلت تناسلی تغییری ایجاد نمی شود.

در یک مطالعه بین مردان لاغر و چاق بررسی ها نشان داد که اندازه گیری اندازه آلت از روی پوست تا نوک آلت و از روی استخوان پوبیس تا نوک آلت در مردان چاق کمی تفاوت بیشتری دارد ولی این تفاوت نیز معنی دار نبود.

سخن پایانی

لذت رابطه جنسی و تجربه لذت بخش سکس بیش از آنکه به فیزیک جنسی طرفین رابطه و اندازه آلت تناسلی وابسته باشد به رفتارهای جنسی صحیح طرفین و احترامی که به بدن همدیگر می گذارند، مرتبط است. به همین دلیل بهتر است مردان بجای تغییر فیزیک جنسی و سایز آلت به دنبال فراگیری مهارتهای رابطه جنسی صحیح باشند و تلاش کنند تا رفتارهای جنسی بهتری در رابطه داشته باشند تا یک رابطه لذتبخش را بدون تغییر در فیزیک خود تجربه کنند.

 

 

منبع مقاله:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/271647#more-penis-measurements

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *